fredag den 14. juni 2013

Drosselrørsanger i Stubbe Sø på Djursland

Tirsdag den 11. juni fandt Gert Østerby fra Brønshøj en Drosselrørsanger fra det nye fugletårn i østenden af Stubbe Sø. Da det efterhånden var længe siden jeg sidste har set og hørt arten, var jeg dagen efter straks klar på en aftentur. Carsten Olsen fra Grenå var tidligere på dagen så venlig at ringe for at meddele, at sangeren var på plads blot 15 meter syd for tårnet og mens vi snakkede sammen kunne jeg høre den igennem telefonen. Mens Dina var til klassefest, havde jeg onsdag aften den 12. juni tid til en time i tårnet, hvor jeg kunne optage sangen og tage lidt billeder inden regnen for alvor tog til.

Drosselrørsanger er bare en vildt imponerende art med en vildt imponerende og særlig kraftfuld sang. Det var i øvrigt 3. gang jeg så arten i Østjylland, hvor de to tidligere fund begge er fra Brabrand Sø.






Ingen kommentarer: