søndag den 3. juni 2012

Blåvinget And, 2.6.2012, Egå Engsø

Kort tid efter jeg havde fundet den Lille Skrigeørn ved Ebeltoft fik jeg en opringning fra Henning Lykke Larsen (HLL), der kunne berette, at en Blåvinget And han endelig var blevet fundet i Egå Engsø af Allan Janniche. Da jeg aldrig havde set arten tidligere i Danmark og det samtidig var i Østjylland, var beslutningen truffet på forhånd. Så Dina og jeg kørte blot igennem Feldballe på vejen hjem fra Ebeltoft og forlængede turen med et besøg ved engsøen, hvor gode venner og den blåvingede and var på plads.

Det er bestemt ikke hver dag det sker, at jeg finder en ny ædelart i form af skrigeørnen og så oven i købet i Østjylland, ser to nye arter på min Østjyllandsliste (nu 273) og en ny DK art. Der var en sagelig ro i familien om aftenen over et spil matador og hvor jeg havde tre huse på Rådhuspladsen…


Ingen kommentarer: