tirsdag den 11. august 2009

Orange Høsommerfugl, 7.8.2009, Knebel

Den senere tid havde jeg hver gange jeg lokaliserede en mark med Foder-Lucerne kigget efter høsommerfugle, og havde næsten opgivet og var nået til markens fjernest hjørne samtidig med en smuk farverig han hamrede forbi. Bestemmelsen var lige til pga. friske farver, flugtform og størrelse. Jeg løb efter den, men kunne ikke indhente den flyvende sommerfugl. Kort efter kom endnu en han og hurtigt fik jeg afluret deres bevægelsesmønster. De patruljerede marken frem og tilbage i nærmest faste spor i deres søgen efter hunner, valgte jeg derfor at blive stående kom de efter lidt tid susende forbi ganske tæt på. Det var på den måde det lykkedes at skyde dokumentationsbillederne. Kun enkelte gange satte de sig for at tjekke om en Citrosommerfugl skulle være en hun høsommerfugl. En god dag.

Ingen kommentarer: