onsdag den 6. juli 2011

Dværgrørvagtel i Ll. Vildmose



Oven på nogle meget hektiske dage med undervisning på Molslaboratoriet i forbindelse med en uges Zoologisk Feltkursus for førstedelsstuderende på Århus Universitet var energiniveauet helt i bund. De studerende var super gode og engageret, så arbejdet kørte intensivt og mange timer om dagen. Desuden havde jeg taget mit udstyr til lyslokning af natsommerfugle med derud, så ingen af nætterne var vi kommet i seng før kl. 03. Godt træt tjekkede jeg vejrudsigten lørdag aften inden jeg skulle i seng og opdagede en vindstille lomme over østkysten af Himmerland, hvilket fik mig til at hoppe i bilen og køre til Lille Vildmose. Ved ankomst kl. 01.05 kunne jeg allerede inden motoren var stoppet høre Dværgrørvagtlen ind ad vinduet. Jeg blev godt en time for at optage dens sang inden jeg kørte hjem igen.

Ingen kommentarer: